tiistai 22. tammikuuta 2013

Signalointeja

Kirjoitti fiksu ihminen FB:ssä:

Pyyhkii silmäkulmaansa. Niin hienon virkaanastujaispuheen piti Obama! Sanoisin: aate- ja arvopohjainen puhe. Oli tasa-arvoa, oli ilmastonmuutoksesta, oli seksuaalisten vähemmistöjen asiaa, oli vähempiosaisista huolehtimista, ja niin edelleen.

Kommentoi äreä minä:

Aivan upeaa. Ja samalla muuten tulikin hienosti listattua aiheet, joita tulee kannattaa julkisesti osoittaakseen olevansa hyvä ja tiedostava ihminen. Itsekin toki kannatan kaikkea mitä Obamakin ja maailmanrauhaa myös, ja väkivaltaa vastustan. Niin, ja paheksun persuja. Se pitää Suomessa muistaa lisätä.

Kaikkihan nuo ovat tärkeitä asioita, joten mikäköhän niiden mainostamisessa alkaa ärsyttää? Ehkä vastareaktio menee näin päin kun omassa virrassa on vain noita tiedostavia humanisteja. Räytyän Shellin baarissa voisi tulla tarve itsekin korostaa juuri noita juttuja.

3 kommenttia:

/mek kirjoitti...

Se että nuo ovat pelkkiä statussignaleja joiden tehtävänä on kertoa kaikille, että minä olen hyvä ihminen ja ainakin parempi kuin ne muut?

Näin kaukaa tarkkailemalla en tiedä onko Suomessa viime vuosina lisääntynyt rasismi, kukkahattuisuus vai molemmat, mutta sen olen huomannut, että yksioikoisuus ja kahtiajakautuneisuus on.

Minä ja mun kaverit on oikeassa, jos olet eri mieltä niin olet idiootti jota ei tarvitse kuunnella.

Mika kirjoitti...

Kyllä. Ehkä. Kyllä. Heh.

Ainakin Helsinki on aika suvaitsevainen ja värikäs paikka verrattuna 70-luvun loppuun kun Steissillä sai turpaansa, jos oli hämy tai smugu tai käveli liian läheltä tai katsoi kohti.

Vastareaktioita mietin. Ne jyrää meitin -tunne saa ihmiset liikkeelle ja ääneen. Toisten mielestä musulmaanit ovat täyttämässä maamme, toisten mielestä taas rasistit.

Anonyymi kirjoitti...

:D voin samaistua.
-anderson