Alf Rehnin teksti Personal branding - a critique starttaa hiukan hitaasti ja viittaa guruihin, joista en ole kuullut.
Mutta tavoittaa osuvasti ilmiöitä ja henkeä, jotka sosiaalisessa mediassa kelluskellessa tulevat joka päivä vastaan.
Subtle is out, wacky is in, for it’s all about being different. The more
different you are, the better. It’s also about self-promotion, tons and
tons of shameless self-promotion. Constant name-dropping? Check.
References to how great you are? Check (Double-check if you are Timothy
Ferriss, a man whose life-long goal seems to be to become a Chuck
Norris-joke). Re-iteration after re-iteration about how great you are,
how great others think you are, and how important the thing you talk
about is? Check, double-check, and that’s-fucking-right-check.
Hyviä pointteja muutenkin. Muoti-ilmiöt antavat aina ymmärtää maailman ja sääntöjen nyt muuttuneen, mutta ansaitsevat silti kriittisen tarkastelun myös perinteisillä kriteereillä.
- - -
Asiaa sopivasti sivuten: Journalistinen algoritmi ja Twiittaavan pääministerin ihmeelliset siekailut
tiistai 19. elokuuta 2014
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti